Nykyheprean kesäkurssit

1.–5.7. 2024
3 eri tasoa

Alkeisryhmä ma-pe 1.–5.7. 2024 klo 16.00–17.00

Opettelemme nykyheprean painokirjaimet ja opit auttavasti lukemaan. Harjoittelemme kirjoittamaan käsin. Opit esittelemään itsesi ja mm. kysymään kuulumiset.

Kurssimateriaalina käytämme Opi hepreaa! -kirjaa (Lea Lyytikäinen, Itzhak Gamzu). Kirja olisi hyvä hankkia jo ennen kurssia, jolloin voit jo etukäteen hieman tutustua kirjaimiin.

Jatkoryhmä ma-pe 1.–5.7. 2024 klo 9.30–12.00

Jatkamme heprean opiskelua Opi hepreaa! -kirjan (Lea Lyytikäinen, Itzhak Gamzu) kanssa, luvusta 8. Kieliopissa uutta on pa’al verbiryhmän laryngaalijuuret (esim. verbit ostaa, juoda, lukea), suorat objektimuodot ja ajanmääreet (tänään, tällä viikolla, tänä vuonna).

Osallistuja oppii lukemaan helpohkoa nykyheprean kieltä, esittelemään     itsensä ja kertomaan itsestään sekä kysymään kuulumisia pari- ja ryhmäkeskustelujen avulla. Harjoittelemme verbien käyttöä. Kurssilla on myös hepreankielistä musiikkia.

Edistyneet ryhmä ma-pe 1.–5.7. 2024 klo 13.00–15.30

Luemme uutisia, keskustelemme, harjoittelemme myös sanojen painotusta ja intonaatiota. Opimme myös puhekieltä. Harjoittelemme arjen tilanteita, luemme tekstejä ja kirjoitamme. Kuuntelemme hepreankielistä musiikkia ja keskustelemme siitä.

Kieliopissa puhumme muun muassa nif’al-verbiryhmän preesensistä ja menneestä aikamuodosta (perfekti). Kannattaa kerrata tälle kurssille pa’al- ja pi’el-, hif’il ja hitpa’el-verbien perfekti. Niiden osaaminen ei kuitenkaan ole edellytys kurssille osallistumiseksi.

Kurssimateriaalina käytämme sekä Opi hepreaa! -kirjaa (Lea Lyytikäinen, Itzhak Gamzu) että Ulpan Ivrit -kirjaa (Prolog). Ulpan Ivrit -kirjan materiaalin saa tarvittaessa kopioina. Jos sinulla on Ulpan Ivrit -kirja, voit ottaa mukaan sen.

Kurssin kouluttaja

Opettajana kurssilla toimii Ninarose Keltto (ent. Maoz). Hän on asunut Israelissa 13 vuotta, opiskellut Heprealaisessa yliopistossa Jerusalemissa ja suorittanut kaikki heprean tasot (aleph-vav) sekä Heprealaisen yliopiston hepreanopettajien koulutuksen.

Ninarose on kannustava opettaja, jonka tunneilla ei tarvitse pelätä virheitä.

Kurssien hinnat ja ilmoittautuminen

Edistyneet ryhmän ja alkeisjatkoryhmän kurssin hinta on 100 €. Alkeiskurssin hinta on 50 €. Kurssit toteutuvat, jos vähintään 7 henkilöä ilmoittautuu kurssille.

Jos et ole varma kielitasostasi, voit tulla ensimmäiseen päivään katsomaan (20 €, jos kurssi keskeytyy).

Kurssille voi osallistua myös etäyhteyden avulla (Zoom). Kurssi on kuitenkin suunniteltu lähiopetukseksi, joten esim. harjoitukset, joita tehdään pareittain tms, pitää tehdä tarvittaessa yksin.

Tuntuuko sinusta kurssimaksut liian korkeilta? Tällöin sinulla on mahdollisuus hakea stipendiä (50 % tai 100 %) kurssimaksuun Helsingin Raamattukoululta. Ota rohkeasti yhteyttä asian tiimoilta.

Ilmoittautumiset ja lisätietoa Jari A. Jolkkonen p. 040 512 6612 tai toimisto(ät)helsinginraamattukoulu.fi

Tervetuloa

Helsingin Raamattukoulu